Державна податкова служба України не планує переслідувати громадян, які епізодично продають свої особисті речі через соціальні мережі. Її основна мета – системна протидія масштабній тіньовій торгівлі новими товарами без сплати податків.
Про це в ефірі Ранок.LIVE розповів економіст Олександр Савченко. За його словами, головною ознакою для перевірок є регулярний продаж однорідної продукції у великих обсягах – зокрема нових гаджетів, аксесуарів, побутової техніки чи одягу.
Кого і за що перевіряють
Як пояснив експерт, податківці орієнтуються на продавців, які реалізують сотні одиниць товару щомісяця і отримують з цього стабільний прибуток.
«Якщо заробітки перевищують витрати на перевірку такого підприємця — він автоматично потрапляє в зону ризику. Йдеться про прибутки в мільйони гривень щомісяця», – наголосив Савченко.
Основна увага приділяється фізичним особам або підприємцям, які не декларують прибутки і не сплачують податки, хоча здійснюють торгівлю через соціальні мережі або маркетплейси на постійній основі.
Звідки податкова отримує інформацію
Виявлення порушників відбувається завдяки даним з:
- банківських систем;
- РРО – реєстраторів розрахункових операцій;
- маркетплейсів;
- соціальних мереж і месенджерів.
За словами експерта, інформація з РРО дозволяє фіскальним органам аналізувати обсяги реалізованої продукції. На її основі проводяться подальші перевірки — чи були задекларовані доходи і сплачені податки.
Результати вже є
Навіть без активного використання новітніх підходів до моніторингу, податкова служба демонструє високу ефективність: лише за перший квартал 2024 року державний план доходів перевиконано на рекордні 36 мільярдів гривень.
Таким чином, контроль над онлайн-торгівлею – не просто формальність, а один з інструментів посилення фіскальної дисципліни та боротьби з тіньовою економікою в Україні.